team boron 88

Forsiden

The Secret Race

LjugingPosted by Ådne Wed, October 17, 2012 09:59:33

Har akkurat lest The secret race av Tyler Hamilton. Sitter her og er skikkelig deppa. Har jo alltid forstått at det er mye doping, men dette er ille. Boka kan lastes ned på iBook - dere må bare lese den! Må innrømme at det blir umulig å se på Tour de France med samme interesse neste år.

Fuck Armstrong!

• Comments(0)//blogg.boron88.com/#post272

Birkebeinerrittet 2012

uncategorizedPosted by Ådne Fri, August 24, 2012 10:42:59

Nå er alt klart til den store dagen, men må innrømme at jeg er skikkelig spent! Sykkelsesongen har vært litt broket, med mageproblemer, en rekke forkjølelser og til slutt tendenser til compartment syndrom i låra. Det siste er ikke å anbefale! Låra er kontinuerlig stive - fulle av syre. Det eneste som hjelper er restitusjon og massasje. Prøver du en løpetur slår knivskarpe skramper til etter ca 5 min. De siste tre ukene har derfor vært veldig slappe - kun rolige turer! Dette har nok ikke vært optimalt for fartsressursene, men føler i hvertfall all muskulaturen er så bra den kan bli. Jeg er derfor veldig optimistisk til morgendagen. Jeg skal i mål før kl1100, dvs en tid under 3.20.

Veldig hyggelig at flere har fått sykkelfeber i sommer. Hafjellturen i drittvær var jo en fin start på sesongen. Neste år forventer jeg selskap av Harald og Martin! Geir og jeg har også hatt flere turer i fjellene rundt Oslo, noe jeg håper gir resultater:-)

Lykke til i morgen til deg også Martin! Vi snakkes etter målgang. Du finner meg i ølteltet utenfor Håkonshallen, der jeg feirer ny pers!

• Comments(7)//blogg.boron88.com/#post267

Grenserittet

uncategorizedPosted by Ådne Mon, August 06, 2012 10:14:12

Grenserittet 2012

I søken etter en viss form fikk jeg meldt meg på Grenserittet for første gang. Sesongen så langt har ikke vært mye å skryte av med mye sykdom og en kropp som ikke har tålt trening. Allikevel har jeg begynt å se lyset i tunnelen de siste ukene. Geir og jeg har hatt noen fine turer i Oslo-området og totalt 5 klatreetapper til Tryvannstårnet har vært bra for beinstyrken.

Mot alle odds ble det strålende vær på lørdag - utrolig etter en endeløs rekke av sykkelritt i regn og søle. Kroppen føltes fin ut fra morgenen og jeg kom bra med i front av feltet i begynnelsen. I hele 15 km var alt helt supert...jeg lå i et et felt og så at veien gikk rett frem. Problemet var at jeg ikke så at vi skulle ta brått til venstre på en slette. Noe som var litt dumt, da jeg satt og og drakk akkurat da. Det endte med et skikkelig tryn - det er bare så vondt å gå rett i bakken i 25 km/t på grus. Etter å sluppet 100 mann forbi plukket opp rester etter briller, flasket etc så jeg at styret var slått skjevt. Klarte ikke å rette det opp uten verktøy, så jeg syklet av gårde - 65 km i en løype med stor fart og mye svinger med et skjevt styre er helt topp - not!

Det positive var at jeg faktisk klarte å presse kroppen litt. Tiden ble jo ikke veldig bra, men jeg hadde nok vært langt under 3 timer uten alt dette tullet. Rett før mål klarte i tillegg en fyr med krampe å velte over meg - igjen lå jeg på ryggen med en mann og to sykler over meg:-)

Ser nå frem til to uker med hard trening før Birken! NB! Tilfeldigvis så jeg Harald på resultatlista! Harald - fortell!

• Comments(10)//blogg.boron88.com/#post266

Sykkel

LjugingPosted by Ådne Tue, August 30, 2011 14:03:49

Fra knall og fall til suksess!

Det har vært stille på bloggen i det siste, så jeg får prøve å bidra litt. Sommeren startet litt tregt med syklingen. Den tradisjonsrike turen fra Oslo til Lillehammer ble utsatt grunnet helseproblemene til Columna og deretter gikk det veldig sakte på Raumerrittet. Har slitt med kramper i hele sommer - litt rart når man får krampe etter 40 min sykling. Tygde derfor Cramp-fix i hele sommer uten at jeg egentlig merket noen stor forskjell, så poenget er nok heller at man må trene litt mer regelmessig...

For å revansjere Raumerrittet meldte jeg meg på Bukkerittet - et veldig teknisk ritt på Skeikampen. Jeg var veldig tent og klar for å kjøre fort på de våte og glatte stiene. Starten går på grusvei i ca 10km. Dette partiet er veldig bratt - Birken er ingen ting i forhold. Jeg sleit med å holde følge og gledet meg til å komme inn på stiene. Gleden varte derimot ikke så lenge. Etter noen kilometer kjørte jeg av stien, ned en bratt li og stupte over sykkelen - traff den fineste steinen på Skei. Må innrømme at jeg ble livredd. Det var blod over alt - trodde et øyeblikk at jeg ikke hadde flere tenner igjen i kjeften. Heldigvis var det ikke så ille, men jeg kuttet meg skikkelig opp på leppene og inne i munnen. Ferden gikk derfor til Lillehammer sykehus, der de lappet meg sammen. Antagelig var det på det tidspunktet alt begynte å endre seg. Jeg kunne nemlig ikke spise annet enn suppe i 10 dager. Resultatet var at Tjukken ble til Beinrangel. Jeg begynte sykkelsesongen +90 kg og startet birken under 82kg - det funker!

Med to håpløse ritt var jeg spent før start på lørdag. Følte meg ikke helt 100%, men hadde jo proklamert at jeg skulle under 3.30 uansett føre. Presset var derfor relativt stort når jeg så at her var det i hvertfall ikke tørre veier. Heldigvis fikk vi starte i opppholdsvær og god temperatur. Opp til Skramstadsætra hadde jeg ambisjoner om å være med i tetgruppa i mitt startfelt, men det måtte jeg bare glemme. Beinstyrken har blitt ganske bra i det siste, men kondisjonen er ikke helt 100 og da ble det tungt å holde følge. Jeg slapp meg derfor klokelig litt ned i feltet og kom meg over den første toppen uten å gå helt i kjelleren. Deretter gikk det bare bedre å bedre - sykling er utrolig artig når du bare kan presse på det du har uten at du stivner. Normalt har jeg blitt kjørt fra i Rosinbakken og stigningene etter, men i år gikk det skikkleig fort i dette partiet. Til slutt fullførte jeg på 3.24.32 - målet var nådd!

Nå er det bare å starte oppkjøringen til neste år - under 3.20!

Håper jeg ser noen andre sprekinger fra Boron88 utenfor Håkonshallen 25.aug 2012!

• Comments(1)//blogg.boron88.com/#post243

Syklingen er i gang

TreningPosted by Ådne Mon, April 11, 2011 13:08:14

Endelig!

Etter en lang vinter med veldig lite trening er vi i gang igjen. Det er bare å skrive målet på veggen - under 3.30 på Birken! Et hårete mål, men vi gjør et forsøk.

For å komme dit skal jobbsyklingen være basisen, men trenger jo en en skikkelig langtur. Oslo-Lillehammer, som Eivind og jeg startet tradisjonen med i fjor ser jeg frem til. Hvem blir med i år?? Mulige datoer er 20/5, 27/5 eller 10/6.

• Comments(13)//blogg.boron88.com/#post236

Birken - våt suksess!

uncategorizedPosted by Ådne Thu, September 09, 2010 13:35:21

Alle trodde vel at 2009 utgaven var det værste føret man kunne få, men vi tok feil..

Egentlig har jeg ventet på at du skulle skrive dette innlegget, Eivind, og gitt din honør til din overmann:-)

Jeg hadde jo gått hardt ut med årets store mål - slå Karfjell på Birken. Etter bra sykling på raumerrittet skaffet jeg meg selv en fordel av å starte sammen med bedre ryttere enn det Karfjell hadde rundt seg. Det var ekstremt kaldt og vått, men hvem bryr seg om slike detaljer...hadde jo god trening fra Oslo-Lillehammer. Kort fortalt gikk det veldig bra, men sleit litt opp mot Storåsen. Tapte i dette partien et par minutter på Karfjell, men da jeg visste at den lange mannen trengte støttehjul i utforkjøringene var det bare å gi gass. Hadde supre bein de siste 25 min og knuste Karfjell.

Ny rekord - 3.43.01, men den skal knuses neste år. Har allerede begynt oppkjøringen og skal snart legge ut på denne ukes treningsøkt nr.8.

Hva skjer med resten av gjengen? har dere gått i dvale? Karfjell skal jo ut å løpe om noen dager, men hvordan går oppkjøringen?